A tanulmányi kirándulást megelőző héten az utazáson résztvevők előkészítő órán vettek részt. Bár már korábban is sokat foglalkoztunk az utazásunk helyszínével Erdéllyel. A gyerekek földrajz- és digitális kultúra órára is készültek egy-egy előadással, bemutatóval Erdély nevezetességeiből, valamint korábban részt vettünk a Magyarság Háza egy rendhagyó tanóráinak egyikén.

Az előkészítő órán ezeket is felelevenítettük, valamit miután megkaptuk az utazás részletes programját egy interaktív bemutatóval végig kísértük utazásunk helyszíneit.

Az ismertető fő célja az volt, hogy a diákok megismerjék természeti, történelmi, társadalmi, művészeti sajátosságait a látogatandó helyszíneknek és betekintést nyerjenek a külhoni magyarság múltjába, jelenébe, és mindezek tükrében felkészülten vegyenek részt az utazáson.

A bemutató ábráin végig haladva az ott látottak feldolgozásában a diákok maguk is aktívan részt vettek. Az atlaszokból, hozott könyvekből párban vagy egyénileg hozzászóltak az adott témához, hozott jegyzetekből is dolgoztak.

Megnéztük magának Erdélynek a földrajzi elhelyezkedését. A kapott útvonalterv alapján megkerestük az utunkba eső településeket az atlaszban, ill. az interaktív térkép segítségével is. Rákerestünk szálláshelyünk Zetelaka település elhelyezkedésére, történelmére, nevezetességeire is.

Majd végig jártuk az utazás során meglátogatandó településeket. Megnéztük természetföldrajzi szempontból, valamint megemlítettük milyen nevezetesebb történelmi események fűződnek a településhez. Pl. Csíkszereda, Csíksomlyó, Székelyudvarhely stb. Megtekintettük a főbb nevezetességeit, épületeit, szobrait, művészeti értékeit. Mindezekhez hozzákapcsoltuk a magyar történelemhez kapcsolódó eseményeket, híres személyeket.

Tanulmányoztuk a Kárpátok csodálatos természeti kincseit. Beszéltünk a kialakulásáról. A túrázásaink során bejárandó Hargita, Gyilkos-tó, Békás-szoros vadregényes tájairól is képek, leírások alapján tájékozódtak a diákok.

A történelmi múlt eseményeit, valamint a települések épített környezetét tanulmányozva felelevenítettünk ősi mesterségeket, azok sajátosságait, valamint az adott terület népszokásait, népi hagyományait.

A Barangoló alkalmazás feladatai segítségével ellenőriztük tudásunk Erdély látnivalóiról.

Az óra végén összegeztük a hallottakat, a felmerülő kérdésekre közösen kerestünk választ, majd mindenki elmondhatta az utazás mely része keltette fel benne a legnagyobb érdeklődést.